aj1988.reismee.nl

Brisvegas!

Hey mensjes in Hollandia!!!

Ten eerste bedankt voor de leuke berichtjes en felicitaties! :D Ik zat gisteren al te kijken maar er was helemaal niks....... ghehe tijdverschil :p

Leuke verjaardag gehad toch wel. Niet hetzelfde natuurlijk en eerst leek het een ramp te worden, want echt alles ging fout de dag ervoor, zondag.

Ik zou eerst maandag vertrekken naar Rainbow Beach met Oz Experience. Ik had namelijk de Fraser Island tour geboekt voor dinsdag, dus ik moest echt maandag daar zijn... Bel ik die lui op om mjn bus te boeken: ' Jah, de bus is vol'. Pardon??? Jah zei ze, misschien kun je de Greyhound bus boeken om er te komen..... Oh my god, was ik pissed off! Betaal je bijna 600 dollar voor vervoer langs de oostkust, stelt ze voor dat ik een andere bus ga boeken voor een rit van bijna 8 uur, reken maar uit. En het is al zo belachelijk duur hier. Ik denk dat ik makkelijk meer dan 100 dollar kwijt was geweest. No way, dat ik dat zou doen!

Ik was eigenlijk van plan om gewoon uit te checken en te wachten bij de pick op met me backpack en alles en gewoon in de bus te gaan zitten. Ik had alles al ingepakt en was uitgecheckt. Toen dacht ik als ik nou bel of ik fraser 2 dagen kan verzetten dan kan ik hier blijven met m'n verjaardag en dan woensdag vertrekken. Ik had het wel gedaan, maar had er eigenlijk helemaal geen zin in, dat gezeik op me verjaardag. En de meiden op me kamer zeiden al van blijf nou, dan kunnen we je verjaardag vieren vanavond. Was wel lief, de ene kwam 's ochtends met een ballon met Happy birthday en de ander had me een briefje geschreven, die moest al vroeg werken. En het kon, had ik helemaal niet verwacht, dus ik kon donderdag Fraser doen en dan konden we 's avonds uit ;)

Dus ik ben nog steeds in Brisbane. We zijn gisteren uit eten geweest, lekker pizza! En ik heb een choco taart gekocht, dacht we zijn met allemaal vrouwen, das altijd goed :p En later 's avonds hebben we de zeer saaie voetbal wedstrijd gekeken in de zaal in de hostel met wijn... Dus al met al een goede verjaardag gehad.

Was wel komisch met de voetbalwedstrijd, we kwamen de kamer binnen, allemaal kerels. En keken ze de wedstrijd bijna zonder geluid :s das toch niks aan, je kon het niet eens verstaan.Wewouden het wel graag harder zetten maar dan moest je voor iedereen langs en dan naast de tv zat de afstandsbediening in de muur. En eigenlijk durfden we dat niet, maar ik ergerde mezo dus heb ik met tegenzintoch maar gevraagd of ze het erg vonden of ik hem harderzette. Iedereen ineens schreeuwend, Yes! Please do!! Tsss, zitten allemaal kerels voetbal te kijken en dan moet de vrouw vragen of ie wat harder mag :p Echtalle kerels,duimen omhoog en naar me glimlachen alsof ik de held was..... was wel hilarisch eigenlijk.

Ik ben ook nog naar de Australia Zoo geweest, de dierentuin van Steve Irwin. Was echt heel mooi, zelfs een btje emotioneel eigenlijk. Allemaal foto's van hem en z'n gezin. Ik vond het heel bijzonder hoe het allemaal opgezet was. Normaal heb je een dierentuin dat je de dieren kunt zien, maar hier mocht je ze aanraken en voeren en aaien. Ik heb zelfs een olifant gevoerd, dat was echt biggish, heel apart! Ik had een btje een klein stukje wortel gepakt en hij kon m niet zo snel vinden, had ik zijn slurf helemaal om mijn arm heen, dat voelde echt heel raar. Ik heb er wel een foto van, ik heb gewoon iedereen gevraagd, You make a picture of me doing this, doing that :p tja wanneer doe je zoiets nou weer. Ik heb ook een koala geaaid en kangeroos gevoerd en geaaid. Dat alleen was het al waard. Je hebt daar gewoon 2 grote tuinen en overal lopen kangeroos om je heen. Zulke leuke beesten en super zacht ;) Er waren ook verschillende shows, natuurlijk ook met crocs. Echt indrukwekkend! Dus als je een leuk dagje uit wilt, zou ik de Australia zoo cker aanraden. Tis een eindje rijden, maar dan heb je ook wat :p

Oh bijna vergeten! onze afschuwelijke nacht vanacht :s We kregen gister een nieuwe kamergenoot, FREAK!!! Oh my god, ik zag al een vrouw staan in te checken 's ochtends en ik dacht nog van laat haar alsjeblieft niet op onze kamer komen..... gues twice :p Was een vrouw van in de 30 of 40 ofzo en ze zag er super weird uit. Het was echt net een zwerver who got lucky en haar doos even zat was..... Ze had twee verschillende pantoffels aan en helemaal geen tas of wat dan ook. Toen we binnen kwamen zat ze ons appatisch aan te staren en reageerde bijna nergens op.

Maar 's nachts begon het pas echt. Ik had 's nachts nog met opa en oma J gebelt en was btje tipsy van de wijn, aaaah lekker slapen dacht ik.... not gonna happen :s Ze hadeerst haar licht aan en die wou ik uit doen want wij hadden er last van en wouden graag slapen. Gromt ze ineens en gooit ze haar hand in de lucht,I'm going to smoke, ze sliep voor dat. Ik schrok er van :p Ik zo, oke prima. Liet ze haar licht gewoon aan, en ze bleef maar weg.... Op een gegeven moment heb ik het toch maar uit gedaan, kwamze trug en gooit ze het gelijk weer aan :sZe had ook vet lawaai, zat te slurpen van een fles drinken en heel vies te hoesten. Toen ben ik maar met een meisje van de kamernaar de receptie gegaan en hebben ze haar gevraagd om het licht uit te doen. Dat deed ze en hij was weerweg, stond ze weer op, ging ze weer weg en kwam weer trug, weer drinken en alles, weer weg en weer trug...... en zo ging het maar door. En hij had gezegd van als ze het weer doet dan vraag ik haar te vertrekken, dus we zaten er al op te wachtennatuurlijk! Raar wijf, we waren gewoon bang voor haar, ze was echt niet normaal.... In me hoofd zag ik haar al met een mes bij me bed staan, ze was echt freaky.....:s Maar op een gegeven moment deed ze het licht weer aan, weer naar de receptie. Vroeg die man haar gewoon weer om het licht uit te doen. Begon ze te schreeuwen tegen dat andere meisje terwijl die weer in bed klom..: You are mental, you should see a psyche! It is non of your busniss... Ik was wijs buiten blijven staan, dacht jah tis goed met jullie beleid maar ik ga die kamer niet meer in. Dat zei ik dus ook... begon hij te zuchten : oh, you are making my work so hard right now.. Toen heb ik hem even uitgelegd dat ik 27,5 dollar betaalde alleen voor een bed in dit hostel en dat ik zo niet kon slapen. Toen heeft hij me stiekem naar een tweepersoons kamergewezen en 10 keer gezegd dat hij dit eigenlijk niet mocht doen enik niks mocht zeggen hierover :p zou me een worst zijn, ik wou alleen maar slapen.

De volgende ochtend waren de anderen al naar de receptie geweest en die wouden er niks aan doen, ze behandelden de ene meid alsof ze discrimineerde :s what the F... Ik dacht, hell no dat ik nog een nacht bij dat gestoorde wijf ga slapen. Zijn we nog een keer heen gegaan en toen heb ik alles in de detail verteld wat er gebeurd was. Toen is ze een uur later weg gestuurd. Gelukkig!! We hebben nu weer een kamergenoot, een normale :p

Mijn eerste horror in een hostel ;)

Morgen naar RainbowBeach en dan vertrek ik donderdag voor drie dagen naar Fraser Island. Moet heel mooi zijn, iedereen die ik erover spreek zegd dat dat het mooiste is van Australie. Dus ik ben benieuwd! Hopelijk geen spinnen!! :s

Groetjes!

Surfers Paradise

Hey,

Ik ben eigenlijk al in Brisbane, mja :p ga toch maar apart over surfers schrijven, want dit was wel de leukste plaats tot nu toe.

Kwam ook wel door de hostel denk ik, was echt zo leuk en gezellig hier. Het personeel was ook super vriendelijk! Ik ontmoette Marieke, meisje van de heenreis, hier weer. We reisden steeds een btje achter elkaar aan.... Ik hou ook wel contact met de meeste mensen die ik hier ontmoet dus ik wist dat ze insurfers was.

Maar was super voor mekaar, ik zou eerst van maandag tot donderdag hier blijven, maar we hadden het zo naar de zin datwe totzaterdag zijn gebleven. Is ook niks voor mij hoor om elke dag weer je tas te pakken en alweer verder te gaan. Al moet ik vanaf nu wel opschieten, want ik wil heel graageen aantal dagen overhouden voor Cairns, de laatste stop voor m'n vluchtnaar Alice Springs. Daar is heel veel te doen en ook even uitpuffen ;) en gewoon genieten van het op een plek blijven!!

We hadden ook een kamer helemaal voor onszelf, heeeeeerlijk!! Was heel rustig in de hostel. Er was ook een grote tv kamer met groot scherm en iuedereen zat hier s avonds samen tv of films te kijken, was hartstikke gezellig. Het strand was 2 minuutjes lopen van de hostel :D De stad was wel een dik half uur tot 3 kwartierlopen, mja ik heb de steden eigenlijk ook wel gezien nu na Sydney.

We zijn Donderdag nog op een boot geweest, whale watching. Dat was wel heel wat anders dan dolfijnen. En de boot was ook wel even heeeeel wat anders dan die klote boot in Grand Canaria! (leroy janine en jeroen ;) ) Dat ding schommelde alle kanten op, vreselijk! Deze niet gelukkig. Was er eerst wel bang voor want ze verkochten al pilletjes voordat we op de boot zaten, dacht echt, Nee, niet weer! Maar was hartstikke leuk en wel indrukwekkend om die grote beesten zo dichtbij te zien. Later ben ik alleen nog weer mee geweest met de boot naar een eiland. Allemaal wallabies en kangeroos op het strand. Ik heb een wallabie nog appel gevoerd, was zo cute! Hij kwam best dichtbij, heel leuk.

Verder heb ik niet zo veel bijzondere dingen gedaan in Gold Coast, gewoon lekker vakantie genomen zeg maar ;)

Op naar Brisbane!.....

Groetjes! me

Byron Bay

Hey hey!

Ik ben maandag met de Oz Experience bus vertrokken naar Spot X, ze noemen dat zo omdat het een mooie plek is om te surfen. Het was dan ook alleen een groot strand en we verbleven in een surf camp.

We kwamen 's avonds aan, lange lange trip in de bus. was 8 uur rijden. De volgende ochtend hadden we een surf les en zouden daarna weer verder reizen naar Byron Bay. De surf les vond ik niet zoveel aan, het water was heel rustig en dus de golven heel klein.

Mooi om te leren om op te staan, mja dat kan ik al

Cool
dus ik verveelde me eigenlijk.... wel jammer, want ik had er vet zin in. Halverwege de les ben ik me gaan douchen, geen reden om in de regen te gaan liggen als ik er niks aan vind. En de boards waren ook heel slecht, deed gewoon pijn. En ik kreeg eerst een wetsuit met allemaal scheuren en gaten erin, toen ik eranchter kwam dat er helemaal geen kont in zat heb ik hem geruild
Wink
maar wel slecht! Ben dus blij dat ik daar geen lessen had genomen.

Verder was het wel gezellig op het kamp. Schrok 's avonds nog wel even. We sliepen in soort van container hutten ofzo, vanbinnen wel goed hoor, maar ook helemaal achter in de bush. Zaten we aan het eten, kwamen mijn roommates naar me toe dat er een mega spin voor onze deur zat

Undecided
Ik dacht echt van shit begint dat nu al! Er was ij verteld dat de echte grote spinnen pas kwamen na Brisbane. Mja, we hadden dus een grote door van 4 liter Goon, slechte goedkope wijn, en ik dacht van tja als ik wil slapen vanacht moet ik toch wat. Dus ik had iets van 6 bekertjes gedronken en toen zag ik dus dat er 11,5 % in zat
Tongue out
Ik heb geslapen die nacht!

Mja, ben nu in een normale hostel in Byron Bay. Hele mooie hostel, echt zo'n vakantie sfeertje met palmboompjes en een zwembad... Hiervoor was ik de jongens uit mijn groepje gevolgd naar de hostel, Nomads. Dat was echt helemaal niks! We hadden een kamer met 10 man voor 30 dollar..... en je hebt alleen een slaapplaats he, geen ontbijt of wat dan ook. De kamer was een chaos. Kheb er een foto van gemaakt maar ik kan geen fatsoenlijke computer vinden waarmee ik ze erop kan zetten

Yell
heel irri.... Maar er lag overal kleding, halve peuken, pillen, koekjes, snoeppapiertjes. gewoon alles van iedereen lag op de grond! Ik sliep bovenop en met elke beweging waaide ik heen en weer en allemaal party'ers op de kamer, ik was dus elke 5 min weer wakker. Btje een schets van mijn hostel leven....

Maar...... Ik zit nu dus in een hele fijne hostel, de keuken is crap en de douchjes vervelend maar tis hier wel heel fijn en ik hoefde hier maar 25 te betalen voor 5 man op de kamer. En ik heb steeds nog maar 2 roomy's gehad. Hele leuke vrienden gemaakt hier, ik ga zelfs met 1 meisje samen naar de Gold Coast, surfers Paradise. Dus hartstikke leuk hier. Btje een dipje van de week door het verlies van lieve lieve Pongie, maar verder goed hier.

Ik heb ook nog een tour gedaan naar Nimbin, dat is een stadje wat in de jaren 70 is blijven hangen.... Hippietown! Echt heel apart. Je loopt daar over straat en iedereen ' hey, you wanna cookie, want some happy weed'. In de winkels kon je gewoon mushrooms kopen en allemaal relaxing weeds. Heel maf. Later in de bus kon je wel merken wie wat gehad had, wel gelachen. Ik heb zelf ook een stukje van een cookie geprobeerd ( sorry mam), maar weinig effect alleen een btje relaxt. Maar ik heb wel lol gehad die dag, heel grappig om te zien allemaal.

Nou ik ga morgen vertrekken naar Cold Coast, hoop dat ze daar btje fatsoenlijke computers hebben want ik heb wel wat mooie foto's die ik erbij wil zetten.

Tot dan!

Groetjes

The Sydney Aquarium

Hey!

Gister middag ben ik dan met Alice en Greame naar The Aquarium geweest. Ze stonden erop dat ik hun naam noemde in mijn blog

Tongue out

Was leuk, maar had er wel een btje meer van verwacht. De haaien waren wel heel cool, nasty looking things

Undecided
. Is wel goed dat ik na surf camp ben gegaan denk ik. Heb wel een paar mooie foto's gemaakt, zie foto's!

Vandaag eindelijk alles voor mekaar, dus ik kan morgen vertrekken!!!

Ik ga met Oz Experience, dat is meer een tour bus en stop je op allemaal mooie plekjes enzo. Ik had ook gewoon met greyhound kunnen gaan, maar met oz ontmoet je heel veel backpackers en maken ze het gezellig in de bus enzo.

Ik vertrek mogen om half 7

Surprised
en dan vertrekken we naar Spot X. Daar heb ik weer een surf les, zat bij de tour in en dan gaan we de volgende dag verder naar Byron Bay. Moet wel heel mooi zijn daar, denk dat ik daar een paar dagen blijf. Moet je ook heel mooi kunnen surfen. Tja en nu ik een pro ben, ghehe grapje! Maar ga denk ik wel surfen daar, zal thuis wel niet meer zoveel gebeuren....

Nou dan blog ik jullie donderdag denk ik!... zal nog een paar foto's toevoegen.

Doeidoei!

PS: Tja dames als jullie die knappe surfers willen ontmoeten zul je toch naar de andere kant van de wereld moeten reizen

Cool
hehe

SURF CAMP!!

Hey everybody!

Alles doet pijn, blauwe plekken, mega blauw oog gehad en blaren op mijn voeten, maar het was het waard! Surf Camp was geweldig

Wink

Werden we maandag opgehaald door een hippie met wild haar, dat was Shaun, die leerde ons surfen samen met Simon. Wat een mafkees, maar wel heel leuk. Later haalden we Simon op, ook echt zo'n surfer typje. Was zo grappig om ze te horen praten in de auto. Awesome dit en dude dat

Tongue out
echt zo'n Aussie taaltje, heel leuk.

Toen we op de camping aankwamen en we de intro kregen, had ik echt even van 'oh god waar ben ik aan begonnen'. Het klonk best wel eng, we gingen de eerste dag al gelijk het water in.

We hadden 2x 2 uur per dag les. Klinkt niet zoveel maar iedereen lag elke avond om 10 uur op bed, zo moe waren we. Het was echt letterlijk surfen, slapen en eten. En verder was het gewoon heel gezellig natuurlijk. Ben wel een paar keer naar de pub geweest een biertje drinken na het surfen.

We hadden maar een heel klein groepje, 12 man dacht ik. Normaal hebben ze groepen van 50 man en zelfs een keer van 80 gehad. Dus we hadden mazzel, want ze konden ons zo goed les geven en iedereen had vet veel foto's. Het was elke dag 's ochtends Simon en ging Shaun foto's maken en 's avond andersom. En als we dan lunch en dinner hadden konden we de foto's al op een groot tv scherm zien. Zo kon je zien wat je fout deed en moest verbeteren.

We hebben zelfs in de storm gesurft, kon amper mijn board naar het water krijgen door de wind en harde regen, echt niet normaal!

De week begon goed trouwens, gelijk op de eerste dag had ik mijn board keihard op me oog gekregen. Dat was best wel eng en deed vet pijn! Het was ook nog de achterkant, daar zitten drie vinnen op van plastic. Dus ik heb nu een schram boven m'n wenkbrauw, onder mijn oog en het was helemaal blauw en dik

Undecided
gelukkig trok het vrij snel weer weg, zag er zo stom uit. Loop je daar met allemaal knappe surfers om je heen (sorry Jeroen) en zie je eruit als de klokkenluider van Notre damme
Frown
mja was ook wel weer grappig, want ze vonden dat het er awesome uit zag, en ik moest er een foto van maken voordat het weg was!

Het surfen ging best wel goed eigenlijk, sommigen konden nog niet eens fatsoenlijk blijven staan en ik kon de hele golf al uitsurfen, vond ik wel leuk natuurlijk! en ik heb een 180 gedaan. Simon gaf me allemaal maffe opdrachten, 'just because it looks cool', zei hij dan. We hebben ook nog van board gewisseld tijdens het surfen, dat ging niet helemaal goed maar was heel grappig allemaal.

Het eten en de cabins waren ook heel goed voor mekaar. De bedden waren alleen crap, maar daar ben ik nu zo ongeveer wel aan gewend geraakt. De groep was ook heel leuk, heel gezellig. We konden films kijken en we hebben nog poker gespeeld met z'n allen. Is wel weer een btje een domper om nu weer alleen in Sydney te zijn. Mja ik ga zondag verder reisen naar Newcastle. Ik moet opschieten, anders kom ik niet uit met me vliegticket

Undecided

Zoals ik al zei, heb ik heel wat foto's. Hilda, nog bedankt voor de extra ruimte!

Laughing

Tot de volgende blog!

Groetjes Anouk

medereizigers :)

hey,

Bedankt voor alle lieve berichtjes, vet leuk om wat van thuis te lezen!

Ik beloof dat er nog veel foto's gaan komen. Ben nu eerst nog niet zoveel aant doen want ben nog steeds moe en btje duizelig.... mede door mijn lieftallige reisgroepje.

Die waren lekker uitgeweest eergister en die vonden het nodig om het bed eronder te k*tsen.

Slaapt niet zo heel fijn... mja ik heb ze gedumpt en zit nu op een andere kamer met drie Franse meiden en sinds vandaag een japanner. En die slapen!!! heerlijk.

Volgens mij worden er bij het surfen allemaal foto's gemaakt, dus dat komt goed

Wink

Ik had nog wel een kaartje gekocht voor het Aquarium hier in Sydney, maar die stel ik even uit voor na het surfen. Denk niet dat ik er blij van word als ik zie wat er allemaal rondzwemt hier

Undecided

Zal wel weer wat laten horen na surf camp! met foto's...

Groetjes!

Eindelijk in Australie!!

Hey mensjes thuis!

Ik ben Donderdag( voor jullie woensdag

Tongue out
) eindelijk aangekomen in Australie...

Ik was zooo blij dat ik eindelijk Sydney op m'n ticket had staan

Laughing

De reis was namelijk erg lang en viel wel btje tegen... We hadden door de aswolk bijna 1,5 uur vertraging en daardoor hadden we de vlucht in Londen gemist.

Dat was echt balen, want we konden niet eerder dan de volgende ochtend om 11u verder vliegen

Undecided
Ik zag me al pitten op de grond op het vliegveld, maar we konden gelukkig naar een hotel.

Was wel veel gedoe om in het hotel te komen, ze hadden het helemaal verkeerd uitgelegd en zo hebben we dik 2 uur over het vliegveld gezwerft en uiteindelijk zelf maar een ( veel te dure) taxi geregeld.

We konden zo ondertussen nog maar 4 uurtjes slapen... mja wel mooi hotel en uitgebreid Engels ontbijt, al had ik niet zown zin in worst en witte bonen in tomatensaus

Wink
maar was wel goed voor mekaar.

De volgende dag weer verder, lekker vroeg naar het vliegveld gegaan zodat we niet te laat waren!

We gingen nu i.p.v met Quantas met Singapore Airlines vliegen, dat was wel weer een leuke meevaller. Echt een mooi vliegtuig en achteraf veel luxer dan Quantas. Je had je eigen tv en afstandsbediening en hele goede service. Ik heb in 12 uur tijd wel 3 films gezien, een cd geluisterd en een paar spaanse woorden geleerd

Tongue out

Toen we in Singapore aankwamen konden we de tour niet meer doen, dat vond ik echt heel jammer, mja we werden naar het hotel gebracht en zouden eindelijk kunnen douchen!....Not.

We werden gedropt bij een hotel die schijnbaar helemaal niet voor ons geboekt was, dus we konden eigenlijk niks doen daar en hebben we de taxi maar weer gebelt om ons naar het vliegveld te brengen. Daar hebben we de hele dag gezeten, Ik heb zelfs nog op de grond geslapen. Daarna lekker gedoucht, dat kon gelukkig daar.

Dus vandaar dat ik nogal blij was dat ik Sydney zag staan. Zagen we later ook nog op de schermen op het vliegveld staan, Sydney Cancelled

Surprised
maar dat was gelukkig een fout.

Toen we boven Sydney vlogen kreeg ik pas echt de kriebels, zow spannend allemaal als je het land dan echt ziet. Ik dacht even van ' wow en daar ga ik in me uppie heen'.

We moesten eingelijk de hele dag wakker blijven, maaaarr dat hield ik niet vol....Ik was echt helemaal kapot, Ik was echt zombie gister. Maar we hebben wel gelijk even The Opera House bekeken. Natuurlijk

Wink
Dat was wel heel gaaf en vaag eigenlijk.

Maar ik ben wel rond 2 uur gaan slapen, ik stond te zweven op de grond dus dat leek me toch wel verstandig. Ik ben nu nnog duizelig, dat zal dan wel een jetlag zijn. Ik heb nog steeds het gevoel dat ik in het vliegtuig zit....heel irri!

We hebben net de voorlichting gehad, hele leuke mensen hier op het kantoor. Vet grappig taaltje. Maar heb er nu wel heel erg zin in. Kheb net surf kamp geboekt, was deze maandag voor het laatst. 4 dagen en 3 dagen alleen maar surfen. Super zin in! Ben benieuwd of ik kan blijven staan

Tongue out

Nou dat was het wel weer....

G'Day mates!

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!