aj1988.reismee.nl

Kangaroo Island

Hey Hey,

Gelijk de volgende dag nadat ik aangekomen was in Adelaide werd ik om 6.20 am opgehaald voor mijn volgende tour.
's ochtends aan het rondrennen door de hostel, omdat m'n was niet droog was geworden. En aangezien datmijn enigste warme kleren waren die ik bij me had, was de paniek enigzins aanwezig. Ik had de avond ervoor mijn was gedaan en het was ondertussen zo laat dat ik de droger aan had gezet en gewoon was gaan slapen. En datwas dus niet goed gegaan.....Ik had nog precies 20 minuutjes voor een tweede poging.
Gewacht tot op de seconde dat het busje voorreed rende ik terug om me om te kleden, terwijl de receptionist het busje aanhield

Cool
Sounds like a Patje story doesn't it...... maaaaaarrr ik kon er nu echt niks aan doen, dat ding moet gewoon z'n werk doen voor verdorie 3 dollar per draai!

Mja, Kangaroo Island..... Het was een hele leuke en gezellige tour. Het weer was belachelijk, Het engeltje had me schijnbaar even terug gevonden, want wanneer we in het busje zaten regende het keihard en op het momend dat we de parkeerplaats bereikten stopte het abrupt met regenen. Echt, gewoon maf! Maar wel beter natuurlijk...
We hadden ook een super leuke gids, vet grappig. Hij heette Doug en zat constant te klieren, echt lol gehad. De groep ging wel, we waren met maar 5 man. Een frans koppel, een koreaan en een zwitser, or however you call it.De Fransen konden niet zo heel goed engels maar waren wel leuk, de Koreaan kon helemaal geen engels, nja amper in ieder geval. Dus die leefde een btje in z'n eigen wereld. En dejongen uit Zwitserland praatte teveel engels. Soms had ik echt een btje van.......SHUT THE F UP....... Maar verder leuk

Tongue out

De eerste dag zijn we naar een aantal strandjes geweest en hebben we Remarkeble Rocks bezocht. Ik dacht van wat grappig dat ze dat bordje zo neerzetten, maar toen kwam ik erachter dat het dus echt zo heette, de Australiers zijn niet echt crea met het benoemen van dingen. Dat zeggen de gidsen zelfs op tours. Ze noemen het hoe ze het zien zeg maar.
De rotsen waren echt heel vaag, leek wel buitenaards bijna. We hadden vet leuke foto's gemaakt, Doug liet ons zien hoe en waar we moesten staan en dan kreeg je een heel grappig effect. Er was een hele grote adelaar met de bek naar beneden waar je net onder kon staan zodat het leek alsof je hem tegenprobeerde te houden, en er was een steen waar je net je voeten onder kon wurmen en dan moestje languit gaan liggen, leek net alsof je geplet was door een mega steen. En er was een love box, dat was een grote holle steen met een gat erin, in de vorm van een hartje. En zo een aantal meer. Ik leg het allemaal even uit, want mijn foto's zijn vergaan de volgende dag

Frown
. Ik was zo flauw, was gewoon de derde tour dat ik geen foto's kon maken omdat er iets kapot ging.... Ik was eerst bang dat het m'n camera was, maar het was de card. Mja alle foto's zijn dus foetsie, dat vind ik nog het ergste!

Verder zijn we op de eerste dag naar een heel mooi rotsgedeelte geweest aan zee en daar had je heel veel zeehonden. Die had ik nog niet gezien in het wild, dus dat was wel heel erg leuk. Ze waren zow schattig! Doug zat de hele tijd grapjes te maken, omdat ik alles cute vond en mee naar huis wou nemen

Wink
Jah zei hij ' dan eet de dingo de pinguin, de koala en de kangaroo, en de croc eet de dingo weer... en zo ging hij maar door
Tongue out
.
Er waren twee soorten seals op Kangaroo Island, je kon de verschillen wel goed zien. De ene had een dikke bruine vacht en de andere had een gladde meer grijze vacht. Die gingen we de volgende dag bekijken. Was wel apart, want toen we daar dus waren kwam er ineens een seal van de andere soort op ons af waggellen, en toen ging ze even voor ons zitten en zat ze ons maf aan te staren, en dan liep ze weer verder. Was zo hillarisch om te zien... Ik had er dus ook een vet leuk filmpje van gemaakt, mja vanished.
Later op de avond toen het donker werd zijn we nog naar de pinguins aan het kijken geweest. Die waren ook vet schattig, natuurlijk! Je mocht geen foto's van ze maken, nja zonder flits dan. Anders worden ze blind.
We hadden wat de dieren betreft wel geluk, want Doug zei ook wel dat het niet zeker was dat we een zouden zien. Maar we hebben denk ik wel 8 gezien.
En aan het einde van de dag gingen we koken, ik stond elke keer samen met Doug bij de barbie ( zo noemen ze de barbeque hier ) Ik moest toch mijn eigen eten klaarmaken, door mijn pds dieet natuurlijk. Na het eten hebben we nog om het kampvuur gezeten en heb ik mijn eerste echte marshmellows gehad
Wink

De volgende dag zijn we dus naar de andere zeehonden gegaan. Dat was ook super leuk. Ze zijn zo maf en lijken heel erg onhandig. Allemaal stelletjes, en wanneer er een ander mannetje in de buurt kwam moest je ze horen. Heel komisch om te zien allemaal. Er lag ook een stelletje op het strand waar een ander veel kleiner mannetje steeds een poging toe waagde. Op een gegeven momend was hij heel slim een stuk door de zee gezwommen om het van de andere kant te proberen, maar het grote mannetje hield hem goed in de gaten. En dan stormde hij weer op om hem weg te jagen en plofte daarna weer neer naast z'n vrouwtje.

Tongue out

Ik zag overal Anouska's en pongo's met die grote bruine ogen en dat maffe gedrag.... Hielp niet echt voor de heimwee
Wink

Ik kwam er hier dus ook achter dat mijn foto's ineens weg waren, ik had net vet lieve foto's gemaakt van een vrouwtje die procies onder ons aan de brug zat en ze staarde zo mooi naar boven. Had zo een Green peace shot kunnen zijn. Allemaal weg!..... mja heel miss krijg ik die nog van iemand, maar is altijd maar afwachten he.
Ik was wel een btje down hoor na die tijd. Toen we daarna bij de dunes aankwamen om er met een board vanaf te springen had ik er helemaal geen zin in. Dus toen ik aan de buurt was zei ik ook van neh, ik ga niet. Eerst begon hij te tokken als een kip, en toen schudde ik m'n hoofd. Twee tellen later had ik Doug als een kip zonder kop om me heen rennen, nja toen ben ik toch maar gegaan
Tongue out
En nog een keer ..... en nog een keer! Was veel leuker dan de vorige keer, we hadden nu echte boarden, ging vet snel!. Ik heb ook nog een snowboard geprobeerd maar toen ging ik op me kont ;) ........drie keer.
Hierna zijn we nog in een bosje geweest om koala's te spotten, hebben wel een aantal gezien maar ze zaten erg hoog in de bomen. Na dit moesten we alweer terug naar de veerboot. Onderweg heb ik iedereen nog even weg geblast met m'n nederlandse tunes. hihi. Was wel lachen.

Dat was Kangeroo Island wel weer, was eigenlijk gewoon heel gezellig En de seals waren wel erg leuk, voor de rest was het toch wel een btje van, been there done that

Wink
.

Kisses! Anouk

Reacties

Reacties

Albert

Howdy Penvriendin.
Mooie verhalen en foto's erg spannend allemaal weer.
Nog een paar dagen en we gaan je weer zien.
Geen sms' jes en telefoontjes vanuit Australie,
Maar lekker hier op de bank bij ons.
Al met al: chapeau
See you soon, xxxxxx wij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active