aj1988.reismee.nl

Cairns

Wink
Hey!

Cairns voelt alweer als weken geleden, Ik ben er net weer van mijn Alice to Adelaide Tour. Maar daar vertel ik over in m'n volgende verhaal

Wink

Ik heb het niet zo super gehad in Cairns, denk dat dit wel m'n minste stop was. En dan had ik er ook nog voor gezorgd dat ik er een week kon blijven. Tja en toen ik er eenmaal was moest ik wel wachten op m'n vlucht op de 11e.
Natuurlijk werkten alle factoren niet mee deze week.Erachter komen dat jegeen rooie cent meer hebt, Vervelende en weirdo roommates!, ziekte door gewoonweg letterlijk GEEN slaap ( door weirdo roommates!) en dan is het weer ook nog eens kloten,.....DE HELE WEEK. ' Dat hebben we normaal nooit rond deze tijd' Hoe vaak ik die zin wel niet gehoord heb! Het slechte weer achtervolgde me gewoon..... Mja, we weten allemaal dat ik niet super bruin word en ach we hebben Spanje natuurlijk nog, en aangezien ik toch niks anders kan doen dan bakken en snorkellen( being all broke and all), zal dat daar wel goed komen

Cool
Mja dat was hier dusook het feit, ik dacht van nja ik wou toch lekker bruin worden in Cairns en aangezien ik toch geen geld had om dingen te gaan doen........
Yell
......... annoying! Geen goeie combo, wel de warmte van de tropen, maar niet de zon....

Maar.... ik heb wel twee hele mooie dagtours gedaan in Cairns, die had ik al geboekt in Sydney.
Ik ben op de laatste twee dagen van de tour een dag naar the Great Barrier Reef geweest en een dag naar Daintree rainforrest.

The Great barrier reef was een geweldige dag, Op een grote catamaran zijn we op 2 verschillende plaatsen geweest om te snorkellen. Nu was ik wel zo slim geweest om m'n onderwater camera mee te nemen

Tongue out
Bensuper nieuwschierig naar de foto's, hoop dat ze goed gelukt zijn want ik heb zoveel mooie vissen gezien. Dit keer ook echt hele groten.dat waren butterfly vissen en batvissen. Die zaten achter de boot te wachten oponze leftovers ;)Je kon kiezen of je vanaf de boot ging snorkellen of dat je eerst naar het strand gebracht wou worden en dan vanaf daarde zee in ging. Net als de vorige keer vond ik het nog wel een btje eng in het diepe water dus ik nam de liftnaar het strand. Mja, je wilt steeds meer en verde gaan natuurlijk, ik wou die joekels ook wel zien, of een schildpad of zelfs een haai. Dusop een gegeven momend ging ik zo diep dat ik vanzelfweer bij de boot uitkwam
Wink
Ik heb helaas geen schildpad gezien, mja zoveel andere mooie vissen! En als het goed is heb ik vet mooie foto's. Fingers crossed....

De volgende dag ging ik op een tour naar Cape Tribulation, geen idee waarom ze het zo noemen want we waren opaan het einde van de dag en toen zei de tour gids,' Oke, dit is cape trib.....2 seconden verder....... en dat was cape trib'. Het was alleen een resort ofzo. Het regenwoud etc. heet Daintree.
Het was een volle en drukke dag, maar wel heel veel gezien zo.Ik dacht van: AaHh,lekker 3 uur slapen in de bus. Maar dat zat er niet in, beter natuurlijk. Maar we stopten al na een half uurtje bij een dierenpark. Niet veel wat ik niet al gezien had...... en gevoerd, geaaid of geknuffeld

Laughing
Maar het blijft leuk natuurlijk!
Hierna hebben we een boottocht gemaakt op de Daintree river, Dat vond ik het mooiste van de hele dag. De natuur langs de kant was zow mooi om te zien, allemaal magroves en vaag gegroede bomen en planten. Ook hebben we een aantal crocs in the wild gezien, das toch wel even anders dan wanneer je ze achter een hekje ziet, dus was wel heel cool. Ook een baby gezien, was grappig want er zat een neger voor me en die zat zich helemaal druk te maken om waar de moeder dan wel niet moest zijn. Hij zat de hele tijd druk om zich heen te kijken
Tongue out
hihi, mietje!
Verder hebben we die dag een aantal wandelijngen gemaakt in twee verschillende regenwouden. En ik heb nog in de ijskoude Mossman river gezwommen, gestoord maar zow lekker fris! En aan het einde van de dagkregen weeven vrije tijd omte relaxenop een heel mooi strand helemaal bovenin het regenwoud. Hier kon je goed zien dat het regewoud pas op hield bij de zee, kon jede grote mangroves van dichtbij bekijken en een paar mooie snaps maken;) Daintree is het enige regenwoud in de werelddat doorgaat tot aan de zee.

Owjah we zijn ook nog gestopt bij een ijsfabriek en mochten hier een ijsje halen. Maarrrrr.... dan moesten we eerst van Fraser, de tourgids, Bushtukker proberen. Dus we liepen naar een paar fruitbomen voor de fabriek en toen pakte hij een dikke mier met een vel groene kont tussen z'n vingers en ging hij.... jah echt waar..... op z'n kont zuigen.

Surprised
iek.... Ik dacht ' neh, I'll pass on this one' No way dat ik aan een mier, terwijl die lekker z'n tanden in me vingers zet, z'n reet ga likken als een of andere lollie. nee danku.
Heb ik lekker toch een ijsje gehaald, erg lekker ijs! Ik had geluk want ze hadden die dagCOCONUT en nog4 andere smaken
Wink
jum jum.

Verder heb ik wel een aantal leuke mensen ontmoet in Cairns. Ik heb in de nacht dat NL de halve finale moest spelen De hele nacht met Ross zitten te praten. Hij kwam uit Adelaide en was op vakantie in Cairns om aande kou te ontsnappen ( wat ik nu wel snap;) brrr ) Maar was hartstikke gezellig. Heb ik later ook nog wel contact mee gehad, en later had ik wel leuke meiden op de kamer. Ze praatten zelfs, niet zoals mijn andere lieftallige weirdo roommate. Ik heb jullie allemaal zo'n btje wel verteld over dat vage mens op m'n kamer. Was een negerin en die bleef constand op de kamer, voor 5 dagen. Dag en nacht sliep ze, en ze stond alleen op om te gaan eten in de kamer en daarna te gaan douchenom dan vervolgens weer te gaan slapen. In de eerste nacht stond ze vet laat op en ging ze mega sterke curry ofzo eten in de kamer, terwijl ik in bed lag, en stinken!

Undecided
Toen heb ik haar ook gevraagd of ze de kamer wou verlaten om te gaan eten, dat doe je toch niet...... mja, ze was in ieder geval stil als ik ging slapen ;) Dat was ook de reden dat ik niet om een andere kamerwou vragen. Ze zei helemaal niks, zelfs niet als ik haar wat vroeg, wat wel irri was want ik wist dat ze engels kon. We hadden namelijk op de eerste dag een btje met elkaar gepraat. Weird roommates all over Australia ;)

Wat ook wel heel leuk was in Cairns, was dat ze free fitness hadden op de Esplanade. Ik heb op een avond Zumba gedaan op het grote grasveld aan het strand. Dat was heel erg leuk. Er waren zoveel mensen, allemaal dames natuurlijk. En om ons heen stonden allemaal kerels te kijken, natuurlijk

Wink
Maar was wel grappig en lekker fitnessen natuurlijk, nja dansen meer.

Groetjes me!

Reacties

Reacties

Hester

Hé meid,

Probeer nog een beetje positief te wezen, daar....
Dit komt nooit weer hé

Liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active