aj1988.reismee.nl

Magnetic Island

Hey hey,

Maggie ( A.K.A Magnetic Island ;) ) was naar omstandigheden wel heel erg leuk.
Toen we met de veerboot erheen vaarden had je heel mooi zicht op het eiland. Net expeditie robinson

Tongue out
allemaal bergen helemaal bebosten grote rotsen aan de kust.

Ik had net besloten dat ik mijn duikcursus hier zou doen. Wou ik eerst in Cairns doen, want daar moet hetreef mooier zijn Maar in Maggie koste het 339 dollar voor 4 dagen PADI ( certificaat voor 18 meter duiken) en in Cairns koste deze cursus 845 dollar.......lijkt me logisch.
Mja ik was dus net met de chaffeur in de Oz bus aant overleggen en toen kreeg hij door via de radio dat er een croc ( eenkrokodil, Hilda

Tongue out
hihi)on the beach was, precies waar ik verbleef en dus de cursus zou doen.... offcourse it is!En dus werden alle duikers het water uit geroepen en mocht er niemand zwemmen of duiken de komende dagen.Ze zeiden dat hij wel goed3 meter lang was
Surprised
Dus ik lette 's avonds welopnaast me bedje, haha nee valt wel mee. Maar ze zijn wel gevaarlijk, zoutwater crocs eten namelijkook mensen en die zullen ook niet twijfelen om je aan te vallen.

Maaaaarrrr ik heb wel andere leuke dingen gedaan, vooral de tweede dag. Ik had twee volle dagen daar. En die wou ik volledig benutten, maar ik was zo moe van het reizen en weinig slapen door lieftallige kamergenoten

Yell
Dat ik de eerste dag tot 12 uur heb geslapen :s Dat was niet gepland, mja was het schijnbaar nodig.... Ik heb aan het einde van de dag nog wel de Forts walk gedaan. Dat is een 1,5 uur wandeling lang allemaal posten etc. van de wereld oorlog. Het uitzicht op de zeeen de natuur was interessanter ;) maar wel leuk. Vooral toen we op de terugweg nog twee koala hebben gespot. De eerste had een baby koala'tje bij zich....so cute!!!

De tweede dag was wel het hoogtepunt. Ik ben toen later op de dag naar The Koala Sanctuary geweest. Dat was een tour van twee uur door een park en mocht je alle dieren vast houden :D Ik heb echt alles vastgehouden... natuurlijk! En hele fotoshoots gehouden, evenals.....NATUURLIJK!
Ik heb een black taled kakatoo gevoerd, Met een zaadje tussen m'n lippen, was wel heel grappig. En ik heb een white taled kakatoo geaaid. Alleen de vrouwen mochten dat, want hij vond mannen niet leuk, dan ging hij ze achtervolgen en bijten totdat ze weer uit z'n terrtorium waren, hihi vet grappig.
Ik heb ook een aantal reptiles vastgehouden, Yes ladys and gents, I am a 'true Rockstar' Ik heb een bearded lizard op me schouder gehad met een andere in m'n handen. Een croc van een meter vastgehouden en een kusje gegeven, everything for a good photo

Cool
En ik heb een grote Phyton om me nek gehad.. heel coool! Was eigenlijk helemaal niet eng, maar voelde wel vet vaag, die beesten hebben echt overal spieren en je hebtniks te zeggen welke kant hij op wil. Daar zijn ze veel te sterk voor. Mja, Jeroen, tochkomt er later geen bij mij in huis! Not a change.....
En last deffinitly not least, heb ik eindelijk een koala vast gehouden :) liefff! hele cute foto..
Hij kwam met een handleiding maar wel heel leuk.Ik was gelukkig als eerste,dan werd ik er tenminste niet onder gepoept... En je mocht je niet bewegen of wiegen of wat dan ook.Wat dan dacht hij dat je een bewegende boom was en dan zou hij zich vastklampen, en je wilt die nagels niet door je shirt hebben! Ook mocht je niet met je hand kriebelen ofzo, wat als een ander mannetje aanhem zou krabbelen dan zou hij hem uitdagen voor z'n terretorium, dus ook niet het beste idee. En je moest je handen op een bepaalde manier houden............etc. Maar nog steeds wel heel leuk
Wink

Aan het einde van de tour kon je er voor kiezen om nog doorthe butterfly forrestte lopen en de rainbow lorrekees te voeren. Dat heb ik wel gedaan. Vooral de vogels voeren was heel leuk.Ik kreeg een klomp nat brood inm'n hand en een tijdje later had ik overal vogels zitten, op me arm en zelfs op me hoofd. En ze zijn zo mooi, met allerlei kleuren.

's Avonds was het elke avond feest bij Base X ( mijn hostel) Normaal probeer ik de party hostels uit de weg te gaan, want anders brengen ze het feest mee naar de kamer.Niet idiaal. Maar ik had er nu wel zin in, was ook wel erg leuk, want ze organisseerden elke avond wel wat mafs. De eerste avond toen ik aankwam was het Gender Blender. De vrouwen gingen als mannen en visaversa. Ik had wat kleding geleend van het bar personeel, verkleedkleding. Dus ik zag eruit als een cowboy die aan het vissen wasen net ribs had gegeten ( ik had een poging gedaan om een snor en baard te maken met m'n bruine lipstick).Er washelemaal een podium gemaakt en ik moest als eerste op. Dan keken ze voor wie het meest gejuicht werd en die kon dan een bon van 50 dollar winnen voor aan de bar... Die kon ik wel gebruiken natuurlijk, mja ik kendenog niemand natuurlijk. Wel jammer, want later kwamen allemaal mensen naar me toe dat ze mij het beste vonden en dat ik had moeten winnen. Mja, wel lol gehad.

De tweede avondwas er een quiz, trivia night. Was ook erg leuk. Nadietijd werd er weer keihard muziek gedraaid en werd erlekker gedanst. En de laatste avond moest je je kleden in vuilniszakken. Deden ze ook weer een modeshow zeg maar. En later op de avond natuurlijk, the Beautiful match between Holland & Brazil.... Wat een feest! Super gespannen zaten we daar. Met een slechte tv op een paar wasmachines, konden net onder het afdakje op een picknicktafelzitten terwijl het regende. We waren toch wel met een redelijke groep. Ook veel buitenlanders die voor Ned waren

Tongue out
De meesten hier zijn welimpressedby the dutchy's.Na de wedstrijdging iedereen naar bed, maar ik moest even naar huis bellen, even in de Nederlandse sfeer! Ik zou er wel wat voor over hebben om die avond even naar huis te kunnen ;)Wat een feest...Mja dit had ook wel weer wat.

Dat was Magnetic Island wel weer denk ik. Was erg leuk, maar ben blij dat ik weer weg ben. Ligt aan de hostel denk ik, heel leuk hoor, maar overal mieren en de keuken was heel vies en gewoon slecht. Ik kwam in de volgende stad aan en er kwamen nog steeds overal suikermieren ( minuscule miertjes)uit me tas krioelen :s echt vies, en irri!

Doegie! x

Reacties

Reacties

Janine

Heeey Anoukie!!

Wat gaat de tijd alweer snel zeg! En wat maak je toch weer veel mee! Had nog geen tijd gehad om al je verhalen te lezen maar nu ben ik weer helemaal bij! En vind het nog steeds ze allemaal te lezen ! :) Hoorde dat je zaterdag 10 juli nog even naar huis toe belt;) als er visite is! Leuk idee! Ben jij er ook nog een beetje bij he..

Nou geniet nog maar even van je laatste weekjes! Ik hoop dat het ook goed komt met je centen! Wat een pech zeg! bah..

Knuffel liefs

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active