aj1988.reismee.nl

Whitsunday Sailing!!

Hey zeer gemiste mensjes!!

Wow, de whitsunday Islands waren geweldig mooi. Ik denk dat deze tour wel naar de top stijgt, super naar m'n zin gehad.

Ik zou eerst vorige week woensdag meegaan met de boot, maarrrrrr......number one;ik liep met een jongen naar de boten toe en die vertelde me dat z'n oom een boot had en vaak op zee was. En dat z'n oom had gezegddat hij de weersberichten had gezien en hij de komende dagen niet graag op een boot zou willen zijn.

Number two; Ik kwam aan bij de haven en eendame van de crew adviseerde ons om onze laatste kans te grijpen om movement sickness tablets op te halen bij het winkeltje, want dit was onze laatste kans voor de komende dagen.

Number three; Ik kwam op de boot, ontmoette de skipper en die deed een welkomst speech......: ' Dit you guys see the weather forecast??' wij: 'No'. Hij ( met grote grijns): ' No, ofcourse you didn't, because else you wouldn'd be here!'

Toen dacht ik: oke,Anouk gaat nu haar sandalen terugvragen en gaat lekker weer aan land

Wink

Gelukkig begrepen ze m'n besluit en zou ik een refund krijgen. Mja dan zou ik wel een van de mooiste trips missen en dat wou ik natuurlijk ook niet. Dus heb ik voor de tweede keer m'n vlucht naar Alice Springsuitgesteld en alles weer herboekt :s Mja, tis gelukt en ik kon nog op de boot van Zondag ochtend....... En ik ben er nunet weer.... heel blij dat ik het toch nog gedaan heb
Laughing

Ik heb voor het eerst gesnorkeld in Australie, zoooo mooi!! Heb zoveel vissen gezien. Heel veel papegaaivissen in alle kleuren. Echt amazing! Vel groen en paars met gele en blauwe strepen, zo gek je maar kunt bedenken. En ook nog best groot, ik heb een paar gezien van wel 40, 50 cm lang. Je kon ze horen knagen op het koraal onder water, heel maf in het begin.
Ook heb ik Nemo gevonden

Cool
hihi, net als in de filmwas er een grote en een kleintje in de ananananeme
Tongue out
heel schattig!
We hebben op 3 verschillende plekken gesnorkeld, elke plaats had weer ander koraal. De laatste keer vond ik toch nog wel eng hoor, we gingen maar met z'n tweeen. De rest ging allemaal naar het strand. En toen doken we dus vanaf de boot en zwommen zo naar het reef. Mja het was wel iets van 10 meter diep onder de boot, dus je zag alleen maar leegte onder water. En dan te denken dat ik een paar uurtjes geleden nog op een strandje was en ik 3 meter van een mega stinger stond. Ik denk dat ieWEL een meter lang was. Dus datwas wel btje freaky om in zo diepe zee te zwemmen... En toen ik bijhet reef kwam schrok ik me dood want het begon gewoon met een mega grote bol van koraal uit het niets. Weet ikveel wat dat grote iets is jah,mja was ook wel weer een belevenig om dat te zien.Het was zo groot, echt heel apart. En ik heb een aantal braincorals gezien, tis ook echt net een mega brain van steen.
Jullie denken nu allemaal, oeh die foto's wil ik zien..... Mja jullie kennen mij..... en.... natuurlijk was ik mijn onderwater camera vergeten
Yell
stupid!!! Ik weet nog dat ik in het winkeltje stond en naar een camera keek en dacht neh, die heb ik lekker zelf :s
Mja ik ga morgen naar Magnetic Island en ga daar ook veel snorkelen denk ik, dus hoop dat het daar net zo mooi is.

We zijn dus ook op verschillende strandjes geweest...pfff zo mooi! Net als in the movies

Tongue out
Weet je wel, van die onbewoonde eilanden, dat idee. En ik had natuurlijk weer het geluk dat toen we op het mooiste plaatsje waren, mijn geheugenkaartje van de camera kapot ging.... Geen idee waarm, rot ding! Mja iemand anders heeft veel foto's voor en van mij gemaakt, die gaat ze vandaag toe sturen. gelukkig!
Ik weet niet wat het is maar alles gaat me kapot hier! Mijn mobiel doet het niet goed meer, Ik moest gelijk in het begin een nieuwe camera kopen omdat die andere het niet deed....irritant!

De boot was geweldig, Het was een catamaran met grote zeilen. We hebben dan ook veel gezeild, gelukkig super mooi weer gehad. Konden we lekker bakken op de voorkant. Heerlijk, in de zon met het mooie uitzicht op de eilanden. Ikhad expres een cat gekozen, ik dacht van dies natuurlijk wat stabieler dan een zeilboot. En op deze boot konden maar 12 mensen en op de zeilboten wel 30 of meer. Dit waren dan ook de partyboten hoorde ik later, dus ik ben blij van.
Ik sliep met een ander meisje in de gang, boven elkaar. Dat wou prima, ik heb best goed geslapen. Was wel lekker, even uit de hostels. We hadden ook een hele leuke groep, ook een gezin. Krijg ik altijd btje heimwee als ik dat dan zie, maar was wel heel gezellig. Als iederen naar bed was bleef ik op met Jaime, een jongen uit Colombia. Vond het zo zonde om te gaan slapen terwijl je midden op zee zit, onder de sterren hemel

Wink
Mja alsnog niet te laat, sliep wel rond 12 uur, de volgende ochtend werden we weer gewekt om 7 uur 's ochtend...
Slapen op een boot was wel heel apart, ik deed 's nachts mijn muziek op want het klotsen van het water was zo hard. Verder gelukkig niet zeeziek geweest, was de eerste avond wel heel duizelig eigenlijk. Is wel maf want ik zit nu te wiebelen achter de computer, straks word ik nog land sick
Tongue out

Volgende ronde zal ik de foto's erop zetten!

Kussies Anouk!

Reacties

Reacties

Hilda

Hé Anouk,

Weet je, je kan natuurlijk ook reisverslaggeefster worden.... je kunt heel beeldend schrijven! En uh... alles kapot... misschien te maken met 'the new ME oftewel de nieuwe Anouk? haha Ben benieuwd hoe we je terugzien.

Geweldige belevenissen!!!

kussies terug

Jeroen

hey priegel

Is wel weer typisch ofniet. gaat eerst je camera en je mobiel stuk en dan ook je kaart nog.
geluk gehad dus dat je niet zeeziek werdt ik weet dat het je op gran canaria wat minder beviel.
maar mooie fotos's lieverd en ik ben benieuwd naar de rest.
kus

Albert

Hey zeer gemist meisje.
Het blijft leuk, je verhalen.
Ondanks dat het af en toe niet mee zit beleef je toch van alles en dat nemen ze je niet meer af.
Je mag trouwens blij zijn dat je hier niet bent want je kamer is momenteel een sauna .
Was hier even een hitte golf.
Ik mis eigenlijk toch wel wat reacties, ik heb nl je weblog aan diverse mensen gegeven maar heb ze nog niet zien schrijven terwijl ze dat wel van plan waren.
Ik vind jouw verhalen prachtig maar de reacties ook, en jij toch ook?.
Het ga je wederom goed, en geniet. . . .maar wel veilig.
Liefs ons xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active