aj1988.reismee.nl

Fraser Island!

Hey allemaal,

Tja tis hier niet zo makkelijk met de computers als in Nederland, duur en langzaaaaaaam.... En met al het reizen is het soms moeilijk om de tijd te vinden ;) excusa

Maar ik vind het wel heel leuk om wat van thuis te horen!! dus vooral blijven doen!..

Nee Cor zover heb ik het niet laten komen

Tongue out
Ik heb netjes om een ander wetsuit gevraagd!

Ik heb een super tijd gehad op Fraser Island. Echt een bijzonder eiland. Ik heb zoveel verschillende soorten natuur gezien, en dit isallemaal gegroeid vanuit alleen maar zand. Heel apart.

Op deeerste dag toen we voor het eerst de grote truck/ busin stapten had ik nog niet helemaal door waarom we een truck nodig waren, ik had begrepen dat je door Australie wel verharde wegen had en ging ervan uit dat dat hier ook het geval zou zijn. Niet dus. De wegen waren een ramp! Het was maar net hoe de natuur groeide en daardoorheen waren zandwegen aangemaakt. Ik was blij dat ik een plekje voorin had bemachtigd, want dan kon ik in ieder geval zien waarom ik alle kanten op stuiterde

Wink
Het was echt berg en dal en heel veel wortels van grote bomen en gaten in de wegen, dus je werd echt alle kanten op gegooid. Mja ook weer een hele belevenis, ik moest nog denken aan onze laatste vakantie in Grand Canaria dat ik de safari wegwuifde omdat ik bang was voor de hobbels..... Maar ach na de eerste dag al mijn spieren aanspannenging het de rest van de tour prima, ik had er zelfs wel lol om.

Het eiland was ook nog wel aardig groot, elke keer als weer weer ergens anders heen gingen zaten we wel bijna een uur in de auto. Ik heb verschrikkelijk veel gezien deze tour. De eerste dag gingen we een lange wandeling door het regenwoud maken. was heel maf, want we liepen 40 minuten en toen veranderde het ineens in een subtropisch regenwoud. Je kon de overgang echt duidelijk zien. Eerst een bos met allemaal grote verschillende bomen en toen veranderde het ineens in palmen en veel planten en lianen.

Verder zijn we die dag naar 2 meren geweest, de eerste weet ik zo niet meer maar de tweede was Lake Mc Kenzie. dat was het meest beroemde van het eiland. Allemaal hagelwitte stranden en puur licht blauw water. InMc Kenzie hebben we nog gezwommen, was hartstikke koud, mja ik dacht nu ik hier ben zal ik er inzwemmen ook. Het water moest heel zacht zijn en het zand was als een spa behandeling. Ik was dan ook echt zeersmooth enfris na die tijd

Laughing
.

De tweede dag hadden we echt geluk, het had namelijk al dagenlang geregent en wij haddensuper mooi weer die dag. Ik denk dat ik dat ook wel de mooiste dag vond. We zijn toen naar Indian head geweest,een stuk van de zeekust. We klommem daar op een hoge clif, heel indrukwekkend om zo recht naar beneden te kijken naar de zee die op de rotsenbreekt. Ik heb daar ook genoeg in de zeegezien om de komende weken geen voet meer in zee te zetten

Surprised
Niet helemaal waar, want ik ga waarschijnlijk deze week nog op een zeilboot naar de whit sunday eilanden
Cool
Maar was echt niet normaal! Ik heb op dat kleine stukje zee wat je danziet zo'n 20 stingers per 10 mingezien, er kwam geen eind aan. Echt hudge ook. Ook hebben we een hele grote school vissen gezien entwee groependolfijnen die even voorbij kwamen zwemmen. Het was ook een super mooi uitzicht op de stranden naast ons! Wat ook wel heel maf was, is dat we naar deze plaatsen reden via het strand, 75 mile high way. Dat was dus echt een autoweg. We reden zigzag om de golven te ontwijken. Er stonden zelfs snelheidsborden aan de kant van de weg, heb ik nog een foto van gemaakt, vond het zo grappig om te zien dat je 80 km/h mocht rijden op het strand
Tongue out
Aan het einde van de dag zijn we nog naar een schipwreck wezen kijken op het strand. Dat was een cruise schip die, dacht ik in de jaren 80 daar verongelukt was.

Later zijn we nog naar een riviertje geweest waar we doorheen moesten lopen, gevolgd doorde vissen, ook weer heel helder water en omringd door palmbomen. mooi plaatje he?

Vanaf het strand heb ik nog een humpback whale gezien, was nog indrukwekkender dan whale watching. Dat had ik echt hier moeten doen! Hij sprong helemaal boven het water uit en liet zich weer vallen op de rug. Je kon het goed zien, want hij was heel dicht bij het strand. heel cool om te zien.... Er was op dat moment ook een dingo op het strand,Ze zat aan de andere kant van een stroom water. Je kon zien dat het een vrouwtje was, die hebben ze gechipt aan het rechter oor. De tourguide zei je moet onthouden, women are always right,Dat behoede je voor problemen

Wink
hihi,duh!Was welheel grappig, het wasnet alsof ze even voor onsposeerde, ze kwam mooi aan de rand van het water ziten en zat een btje om zich heen te kijken. Mooi foto momentje!Ik heb onderweg wel meerdere dingo's gezien. Ze waren heelnieuwschierig en zeker niet bang voor mensen. Maar je word er wel heel veel voor gewaarschuwd, want je mag ze absoluut niet voeren, want dan worden ze agressief tegen de volgende groep. Dan willen ze meer natuurlijk.

Aan het eind van de dag zijn we nog naar Champaign lake geweest. Het was eigenlijk een stuk afgezette oceaan. Het was een meertje helemaal afgezet met rotsen, ze noemen het zo omdat de zee tegen deze rotsen aanbeukt en zo bubbels en stroming veroorzaakt. Heb ik natuurlijk ook in gezwommen! en lekker gebakken in de zon :) voor het eerst zonder te rillen van de kou.

Verder hebben we nog gewandelt in een droog eudecalyptus woud en heb ik 100 jaar oud water gedronken uit een riviertje, jahjah

Cool
Het smaakte heel oud.......flauw, jah ik weet het...
Ook zijn we naar Lake Wabby geweest, dat was in een sand dune, het meertje is langzaam aan het verdwijnen doordat het zand steeds verder opschuift. Oh en ik heb ook een vlucht over het eiland gedaan met zo'n klein vliegtuigje, heel mooi uitzicht! pokke duur, maar wel een belevenis.

Heteten en de accomodatiewas allemaal super voor mekaar. btje jammer dat iedereen de tweede avond besloot om dronken en lawaaierig te worden, maj dat ben ik nu zo ongeveer wel gewend. Oordoppen en een slaapmasker doen wonderen!

Was wel freaky, ik zat namelijk een dag later weer in de Oz bus en toen zat de chauffeur te schreeuwen dat we 'EXTREME'waren want we hadden Fraser overleeft en ik dacht, ok, stel je niet zo aan. Maar toen zei hij dat alle giftige dieren zich bevonden op Fraser Island. De 10 meest giftige slangen waren daar allemaal, waarvan 5 dodelijk. 1 slang was zo giftig dat hij met 1 beet 120 mensen kon doden, zoveel gif kwam er vrij. En dan was er ook de Fraser Island funnel web, demeest giftige spin in Australie. Die leeft in gaten onder de grond en ik hader ook wel over gelezen in een gids in de bus dat die vooralrondom het resort warenwaar wij sliepen. Ik was wel nieuwschierig en toen ik uit me raam keek zag ik ook verschillende grote gaten. Die zag je over al wel...... freaky!! mja gelukkig geen gezien. Ik ben er wel achter, je moet niet teveel nadenken over dat soort dingen hier

Wink

Zal morgen even proberen weer foto's erop te zetten!!

G'day mates :)

Reacties

Reacties

Hilda

uhh Stingers? kheb geen idee. Klinkt erg goed dit verslag er zit avontuur in!! Leuk! Je kunt merken dat je al aardig bent ingeburgerd in de australische cultuur. Gaat je steeds beter af volgens mij.
Dank je voor het delen!!

en.. Keep having FUN

Hester

Hi hoi,

Super leuk om weer te lezen, je hebt echt al heel veel gezien en ontzettende leuke dingen gedaan!
Blijf lekker genieten, maar als ik jouw belevenissen zo lees, dan lukt dat heel erg goed!

Liefs ons

Janita

Hey hoi Anouk,

Erg leuk die verhalen van je en ook supertoffe fotos.
Ik ben vooral blij dat wij hier niet van al die enge beesten hebben ik vind dat wij hier al dikke spinnen hebben maar daar is het helemaal erg.
Vooral erg veel fotos en verhalen schrijven!!!
wij wensen je erg veel plezier

groetjes van de hele fam.

Janine

Hey meid !

Alweer een tijdje niks van mij gehoord! Maar ik blijf je wel volgen hoor!! Wat een geweldige avonturen maak jij mee en wat een prachtige foto's! Ik ben zwaar jaloers.. en ben blij dat je het zo naar je zin hebt! Je ziet er gelukkig uit! dat is een goed teken meid!! Lekker blijven genieten daar en ik hoor snel weer wat van je ! Dikke knuffel en tot over 6 weken ongeveer? :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active